tirsdag den 6. januar 2015

Lidt forsinket viser jeg her det sidste der kom af mine strikkepinde i 2014 (der kommer dog også en julegave på bloggen en af de næste dage)
Det er en trøje til mig. En ret simpel trøje, men dog med røde stjerne foroven. Jeg havde planer om at få den færdig tidligt i julemåneden, men den blev først færdig den næstsidste dag af året.
 Trøjen er strikket i dobbelt navia uno fra spole (garnet fra spole er lidt tyndere end almindeligt navia dou), hvilket gør den dejlig varm her til vinter, men dog ikke for varm til at have på indenfor.
Jeg er rigtig glad for trøjen. Jeg har savnet at have en trøje (altså en lukket trøje og ikke en cardigan) som jeg kan bruge i dagligdagen, og til det er denne perfekt. Den har en passende længde og er dejlig at have på.
Jeg har strikket den nede fra og op, og da jeg havde samlet ærmerne med bolen, talte jeg maskerne og rettede således at maskeantallet var deleligt med 15. Så strikkede jeg stjernemønsteret og herefter fældede jeg således: Strik 1 omg ret. Strik 8 m ret, 2 m sammen omg ud. 1 omg ret. Strik 7 m ret, 2 m sammen omg ud. 1 omg ret. Strik 6 m ret, 2 m sammen omg ud. 1 omg ret.... Osv til jeg havde det antal jeg vurderede var passende til halsen.

En dejlig lun trøje som jeg er glad for, og som tilmed har været sjov og hurtig at strikke :)

Faktaboks:
Strik nummer i år 2014: 30
Lavet til: mig selv
Opskrift: Jeg har bare vurderet, så ingen opskrift
Størrelse: mig ;)
Pinde: 5 og 6
Garn: Dobbelt navia duo fra spole
Lager, rester eller nyindkøbt: Lager
Vægt / meter: 480 g / 1730 m
Strikket af garn købt før 2014: 2,470 kg
Strikket i alt i år 2014: 4,300 kg / 17,450 km

4 kommentarer:

  1. Endnu en meget strik trøje fra din hånd. Jeg er vild med de røde stjerne med den sorte baggrund

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Merete :) Jeg er også rigtig glad for resultatet. Jeg var lidt bekymret for om den mon blev for julet med røde stjerner, men det synes jeg nu ikke at den er.

      Slet
  2. Den er superflot! De røde stjerner ligner næsten julestjerner.... Godt nytår! Dejligt, at du har lavet noget til dig selv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Christine. Ja det er skønt at få noget selv engang imellem :)
      Også godt nytår til dig! Hvornår rejser du til Cuba?

      Slet