torsdag den 4. december 2014

Strikkede bukser til nevøen

Jeg har strikket et par uldne bukser til min nevø Markus.
Jeg synes at det er så lækkert med varme og bløde bukser til små børn, som tumler rundt på gulvet og alle steder.
 Bukserne er strikket i arwetta clasic, som er utrolig lækkert. Det er 80% uld og 20% nylon, hvilket gør det varmt, blødt og slidstærkt.
Markus er bare så sød i bukserne (det er han jo altid!). De er dejlige bløde, og strammer ikke nogen steder.
Bukserne er strikket med en høj rib ved taljen og ved benene, hvilket gør at de passer i lang tid, og "vokser" med barnet.
Det er lidt svært at tage et godt billede af så mørkt strik, specielt når det er så mørkt næsten hele dagen. Men bukserne er mørkeblå, og ikke sorte som de ser ud til at være. I øvrigt en rigtig smuk farve.
 Her går lækre Markus model med bukserne på. Han var meget mere interiseret i mit camera, end han var i at posere på billeder, så jeg måtte snyde ham lidt, for at få nogle billeder. Min søde, dejlige, modige og stærke nevø!

Faktaboks:
Strik nummer i år: 24
Lavet til: min nevø Markus
Opskrift: fra babystrik på pinde 3 af Lene Holme Samsøe
Ændringer: Jeg er gået en halv pindestørrelse ned, for at få strikkefastheden til at passe
Størrelse: 18-24 måneder
Pinde: 2,5 og 3,0 mm
Garn: arwetta clasic i farven 145 navy blue
Lager, rester eller nyindkøbt: Nyindkøbt
Vægt / meter: 110 g / 460 m
Strikket af garn købt før 2014: 1,490 kg
Strikket i alt i år: 2,970 kg / 12,820 km

3 kommentarer:

  1. Hvor er de altså fine! Bliver de siddende oppe bare med ribstykket? Jeg har også det mønster og har spekuleret over om ikke der skal lidt elastik i. Men du har jo prøvet ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Ja jeg synes også at de er ret fine.
      Ja disse bliver siddende oppe bare med ribstykket, og det er nu ikke fordi han ikke bevæger sig ;) Han havde også et par da han var omkring 6-9 måneder, og de sad også kun med ribben. Jeg har strikket ribben på pind 2,5 og resten med 3,0.

      Slet
    2. Tak for info. Det er virkelig rart at vide!

      Slet