mandag den 1. december 2014

Mary hue

Jeg har strikket en "Mary hue" til min svigermor, som havde fødselsdag tidligere på måneden.
Jeg er rigtig godt tilfreds med huen, den er nem at strikke, og den er super blød i rasmilla yndlingsgarn som er 50% uld og 50% bommul.
Det at huen er strikket i forskudt rib, gør at den sidder rigtig godt på hovedet. Så mangler du et lille strikkeprojekt, eventuelt en lille julegave, så kan denne hue anbefales.

Faktaboks:
Strik nummer i år: 22
Lavet til: min dejlige svigermor
Opskrift: kan findes her
Ændringer: ingen
Størrelse: dame one size
Pinde: 4mm
Garn: Rasmillas yndlingsgarn strikket dobbelt 
Lager, rester elle nyindkøbt: købt for nogle måneder siden
Vægt / meter: 40 g / 280 m
Strikket af garn købt før 2014: 1,425 kg
Strikket i alt i år: 2,795 kg / 11.405 km

Jeg håber at I har haft en god første søndag i advendt. Jeg har tændt lys, og hygget med min lillebror og hans kone. Jeg har købt gran og forskelligt pynt til at lave en adventsdekoration, men jeg har ligget syg i går og i dag, så dette blev bare hurtig "smidt" på, som en midlertidig løsning, men jeg synes nu at det ser ret hyggeligt ud alligevel. I morgen skal jeg få købt en kalenderlys, det hører jo også med, synes jeg :)

2 kommentarer:

  1. Det er en rigtig flot hue. Tak for link til opskrift - og god 1. december.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, og også god 1. december til dig Mona :)

      Slet