onsdag den 3. december 2014

Lune strømper

Jeg har strikket et par strømper i yndlings strømpegarnet, nemlig arwetta strømpegarn.
De er lige ud af landevejen, strikket oppefra på strømpepinde og en af gangen.
Jeg har tidligere strikket strømper fra tåen og op på rundpind, og der er fordelen bla at begge strømper bliver færdige samtidig. Når man strikker en strømpe af gangen er der kun en tråd at holde styr på, og man skal ikke flytte så meget med pindene. Desuden synes jeg at hælen sidder en smule bedre ved denne model, end ved fra tå og op modellen.

Smag og behag, og jeg tror at jeg kommer til at bruge begge metoder igen. For strømper kommer jeg helt sikkert til at strikke igen, jeg eeelsker alle mine hjemmestrikkede sokker i arwetta garn!
Faktaboks:
Strik nummer i år: 23
Lavet til: mig
Opskrift: jeg har ingen opskrift, jeg strikkede den ligesom en jeg var indlagt sammen med i sommers
Størrelse: ca 38
Pinde: 2,5
Garn: arwetta
Lager, rester eller nyindkøbt: lager
Vægt / meter: 65 g / 275 m
Strikket af garn købt før 2014: 1,490 kg
Strikket i alt i år. 2,860 / 11,680 km

Ingen kommentarer:

Send en kommentar