onsdag den 23. juli 2014

En lille bella kjole

Så er den lille bella baby kjole færdig.
Den nederste kant blev i første omgang for stor, og rullede derfor. Så efter råd fra kommentarer her på bloggen, strikkede jeg kanten en halv pindestørrelse mindre og tog en maske ind hver 9. maske.
Jeg synes at kjolen er blevet rigtig fin, og i det lækre arwetta garn, er den garanteret også lækker for baby at have på. Bella er absolut en opskrift der kan anbefales. Den starter med hulmønster (som ikke er så indviklet som det ser ud til) og så er der ellers kun ret masker, og så kan man desuden beslutte undervejs om det skal være en top, en cardigan, en spencer eller en kjole.

Desværre skal jeg ikke til Færøerne foreløbig, så jeg må nøjes med at sende kjolen til Færøerne, og så håbe på at mor og datter bliver glade for kjolen, samt at jeg måske får et billede når den dejlige lille pige passer kjolen.


Faktaboks:
Strik nummer i år: 8
Lavet til: min venindes baby pige som blev født for nogle dage siden
Størrelse: 3 måneder
Opskrift: Bella kjole fra babystrik på pinde 3 af Lene Holme Samsøe
Pinde 2,5 og 2 til den nederste kant
Garn: lyserød arwetta clasic
Lager, rester elle nyindkøbt: købt til denne kjole
Vægt / meter: 75 g / 315 m
Strikket af garn købt før 2014: 990g
Strikket i alt i år: 1,480 kg / 4,595 km

2 kommentarer:

  1. Bella-opskrifterne er så søde. Det er blevet en fin kjole.

    SvarSlet
  2. Was für ein schönes Kleidchen! Durch die feine Wolle kommt das Muster gut zur Geltung.
    Viele Grüße
    Petra
    Translator:
    Sikke en smuk kjole! Den fine uld, det mønster er god virkning.
    Hilsen
    Petra

    SvarSlet