mandag den 28. juli 2014

Babysko og hårbånd

Jeg har strikket et par babysko og et hårband til den lille bella kjole jeg viste i sidste indlæg.
Jeg er meget godt tilfreds med resultatet
Jeg håber at den lille kønne pige passer både hårbånd og sko, og jeg håber også at hun passer dem samtidig med at hun passer kjolen
Det er da et ret kært sæt, hva?
Jeg er meget godt tilfreds, og faktist også stolt af resultatet
Både sko og hårbånd har fået blomster knapper der er magen til dem på bella kjolen
Dette er gaven til den lille pige. Bella kjole, sko, hårbånd, to bodyer og en lille blød kanin bamse
Som indpakning har jeg valgt en romantisk æske fra søstrene grene, som jeg forestiller mig kan pynte på puslebordet eller andre steder
Den skønne nybagte mor, min bedste veninde, må også få en gave til sig selv. Det er blevet til et par bløde og dejlige bukser. Jeg tænker at det må være dejligt at få en gave til sig selv, og lækkert med behageligt tøj til den efter-gravide krop.
Det hele blev pakket ind i lyserødt gavepapir med hvide prikker, og gaven er kommet til Færøerne i dag, så veninden får gaven snart, og jeg glæder mig til at høre hvad hun synes om den.
Desværre skal jeg ikke til Færøerne lige foreløbig, så jeg må nøjes med at se billeder af den smukke lille pige, og at skrive og skype med min veninde, vill virkelig ønske at jeg kunne være sammen med dem, men det er jo en del af at flytte til et andet land.
Faktaboks: 
Strik nummer i år: 9
Lavet til: Min venindes baby pige
Størrelse: 0-3 måneder
Opskrift: herfra
Pinde: 2,5
Garn: Lyserød arwetta clasic
Lager, rester elle nyindkøbt: rester fra bella kjolen
Vægt / meter: jeg glemte at veje dem, men gætter på ca. 20 g / 85 m
Strikket af garn købt før 2014: 990 g
Strikket i alt i år: 1,500 kg / 4,680 km
Faktaboks: 
Strik nummer i år: 10
Lavet til: Min venindes baby pige
Størrelse: jeg har bare prøvet mig frem, men forhåbenlig ca 0-3 måneder
Opskrift: ingen opskrift. 10 masker på pinden og ca 37 cm let udstrakt. Sløjfen er 10 m og 20 omg.
Pinde: 2
Garn: Lyserød arwetta clasic
Lager, rester elle nyindkøbt: rester fra bella kjolen
Vægt / meter: jeg glemte at veje dem, men gætter på ca. 10 g / 40 m
Strikket af garn købt før 2014: 990 g
Strikket i alt i år: 1,510 kg / 4,740 km

1 kommentar:

  1. Smuk! Du har talent, du har bestemt brugt meget tid på det, fordi alt er lavet præcist. Dette vil være den perfekte gave til en lille pige.

    SvarSlet