mandag den 26. maj 2014

Dejlig blød hue

For en måned eller to siden, gik jeg ind i den hyggelige butik Rasmilla strik, som ligger meget tæt på her som jeg bor, for at købe noget lækkert garn til en forårs hue. Det endte med at blive rasmilla's yndlingsgarn som er 55% lammeuld og 45% bommuld hvilket gør at garnet er blødt og lige tilpas varmt til vores forårsvejr. Jeg endte med at købe lilla som så mange gange før. Jeg ville gerne købe en anden farve, bare for at det hele ikke skal blive lilla, men dette var den farve som jeg blev ved med at vende tilbage til.
Huen var meget nem at strikke, den strikkes med 2 ret 2 vrang hele vejen, og så bliver maskerne "flyttet" 1 maske til venstre hver 3. omgang.
Jeg har fået opskriften af en som læser med på bloggen, hun sendte mig noget garn jeg manglede plus ekstra garn og dejlige opskrifter. Tak Fríða :)
Jeg har brugt huen, de dage hvor det har været lidt koldt, og den er virkelig dejlig at have på. Så dejlig, og ikke for varm her i foråret. Disse billeder er taget på Færøerne i påskeferien, hvor jeg gik en dejlig tur på 7 km sammen med min mand og mine svigerforældre, efterfulgt af en tur til et bageri i Klaksvík, hvor vi fik kage. Det var en dejlig dag og en lækker tur. Sådan nogle øjeblikke savner jeg, nu jeg bor i København og ikke ser mine forældre, søstre og svigerforældre så tit.
Jeg er rigtig glad for huen, og har planer om at strikke en til min svigermor i grøn. Dette bliver nok en opskrift jeg kommer til at vende tilbage til.

Faktaboks:
Strik nummer i år: 5
Lavet til: Mig
Størrelse: dame
Opskrift: Selvstrik hue pind 4 Af Elisabeth Stahl (kan findes gratis her)
Pinde: 3,5 og 4
Garn: Rasmilla's yndlingsgarn strikket dobbelt
Lager, rester elle nyindkøbt: Nyindkøbt på Rasmilla på Amager
Vægt / meter: 40g / 280m
Strikket af garn købt før 2014: 970g
Strikket i alt i år: 1.035g / 3,655km

6 kommentarer:

  1. God ide med en hue i uld/bomuld. Et smukt mønster:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Ja uld/bommuld er perfekt til koldere forårsvejr samt efterårsvejr.

      Slet
  2. Den ser bare perfekt ud til forårsvejr, og farven er skøn til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, jeg er også glad for den. Men heldigvis ligger den nu temmelig uforstyret i skabet, nu vejret er så varmt :)

      Slet
  3. Super lekkur húgva og deilig farva. Felli eisini altíð fyri lilla :-) Deiligt at hoyra, at tú hevur tað betri. Vónandi fært tú njotið sólstrálurnar.

    SvarSlet
    Svar
    1. Takk, uppskriftin er simpulthen so deilig :) og nú síggi eg, at har eru eisini handliðsvarmarir sum minna um, teir haldi eg eisini at eg fari at binda.
      Takk fyri tað, eg njótið sólina, og tað ger mær gott :)
      Góðan sunnudag ynski eg tær og tínum.

      Slet