lørdag den 3. maj 2014

2013 i strik

Her kommer så indlægget med alt det jeg fik strikket i 2013.

I 2013 strikkede jeg 40 ting. De 40 ting vejede tilsammen 8,005 kg og garnet målte i alt 25,640 km. Af de 8,005 kg var 5,940 kg købt før 2013, så dvs fra lageret, og det er jeg ganske godt tilfreds med.

Fordelingen af ting ser således ud:

18 trøjer (15 til voksne (2 til mig), 2 til børn og 1 til baby)
2 kjoler til børn
2 bodystockings
2 baby veste
1 baby dragt
1 lille baby tæppe
6 par strømper (5 til voksne(4 til mig) og 1 til barn)
5 huer (4 til voksne(1 til mig) og en til baby)
2 par vanter (1 til mig)
1 halstørklæde (til mig)

Huer, vanter, halstørklæde og strømper. 
Jeg har brugt mine vanter, hue og halstørklæde rigtig meget.
Halstørklædet fandt jeg selv på, og det er jeg stadig ret stolt af. 
Strømper. 
Jeg har i 2013 strikket flere strømper end jeg ellers har gjort før. Jeg er rigtig glad for at have strikkede strømper på, og siden jeg er begyndt at strikke dem to på en pind fra tåen op, er det også blevet hyggeligt at strikke strømper. Det er arwetta garn der hitter, og for det meste har det været farverige strømper. 
Dametrøjer. 
Her må jeg sige at jeg er godt tilfreds med den alle. 
Min lilla lett lopi trøje har jeg brugt utrolig meget, og dem jeg har givet væk er også blevet godt brugt. Trøjen med det grønne mønster strikkede jed ud fra et billede, og det var en sjov udfordring. 
Herretrøjerne. 
Der er  blevet strikket både til min mand, mine brødre, far, svigerfar og svigermorfar. 
Børneting. 
Her er alt fra små veste til en babydragt med hue. Jeg blev faster to gange i 2013, så der er strikket en del til baby. Niecen Miriam har dog både fået en trøje og en kjole.
Det vigtigste stykke strik i 2013 var dog helt klart det lille tæppe jeg strikkede til min niece der blev født for tidligt, og kun levede i 3,5 time. Det lille tæppe fik hun med i kisten, og jeg er så glad for at jeg fik mulighed for at strikke noget til hende, selvom vi kun fik lov til at beholde hende i så utrolig kort tid. 

Alt i alt synes jeg at 2013 har været et godt strikke år. Jeg har haft en del pauser og perioder hvor jeg ikke har strikket, eller strikket meget lidt pga den dybe depression jeg havde. Men de ting jeg har strikket er jeg meget, meget tilfreds med. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar