lørdag den 1. februar 2014

Bluse på pind 10

Denne bluse strikkede jeg i julegave til min svigermor. Den er strikket af navia duo garn på pind 10, og er dermed meget let og luftig, og jeg er rigtig godt tilfreds med den :)
Blusen er strikket uden opskrift, men den er meget nem at strikke. Jeg har skrevet nedenfor, hvordan jeg har strikket den. 

Faktaboks
Strik nummer i år: 38
Lavet til: svigermor
Opskrift: Ærmer: Slå 28 m op med dobbelt tråd, og fortsæt med enkel tråd. Øg til i alt 36 m. For/bagstykke: Slå 90 m op med dobbelt tråd og fortsæt med enkel tråd. Der låses 6 m af på ærmerne og for/bagstykke der hvor ærmerne bliver sat i til ranglan. Ranglan aftagninger på hver 2. pind. Halsen lukkes af med dobbelt tråd når der er cirka 50 m tilbage.
Størrelse: M
Garn: Navia duo fra spole
Lager, rester eller nyindkøbt: Lager.
Vægt / meter: 100 g / 360 m

Strikket af garn købt før 2013: 4,525 kg
Strikket i alt i år 2013: 6,895 kg / 20,750 km

1 kommentar:

  1. Fin bluse du har lavet til din svigermor. Har du virkelig kun brugt 100 gram? - det er jo ingenting.
    Tænk at du har produceret 38 stykker strik på et år, det er da helt vildt så produktiv du er.

    SvarSlet