torsdag den 16. januar 2014

Babyveste

Disse to baby veste er også strikket i foråret, men ligesom meget andet, manglede de kun lige monteringen. Vestene er strikket ud i et stykke, og skal syes sammen i siderne. Jeg valgte at samle maskerne langs siderne op, og syrikke dem sammen. Det er meget nemmere, og jeg synes også at det giver et mere elastisk resultat. 
Jeg synes at vestene er virkelig søde, og jeg tror ikke at det er de sidste jeg strikker af dem. 

Til den brune vest har jeg valgt lyseblå knapper. Vesten er givet til min barndomsveninde som lige har født en søn. Selvom vi ikke har noget til fælles længere, og selvom vi ikke ses mere, så ville jeg da besøge hende med en lille gave, nu da hun havde født. Det var et hyggeligt besøg, og jeg er glad for at kunne have kontakt til gamle klassekammerater selvom vi ikke hænger ud sammen længere. 
Faktaboks:

Strik nummer i år: 30
Lavet til: gavekassen
Opskrift: http://www.ruths.dk/dansk/babyundertroje.pdf (en virkelig god opskrift!)
Pinde: 3
Størrelse: 0-3 mdr
Garn: baby uld fra dalegarn
Lager, rester elle nyindkøbt: rester
Vægt / meter: 50 g / 180 m
Strikket af garn købt før 2013: 3,730 kg
Strikket i alt i år 2013: 5,670 kg / 17,025 km

Til den lyseblå vest har jeg valgt nogle knapper med lyseblå blomster i, og jeg synes at de ser rigtig godt ud. Jeg ved endnu ikke hvem der ender med at få denne vest, men jeg kender flere "maver" med drengebørn i.... :)


Faktaboks:

Strik nummer i år: 31
Lavet til: gavekassen
Opskrift: http://www.ruths.dk/dansk/babyundertroje.pdf (en virkelig god opskrift!). 
Pinde: 3
Størrelse: 3-6 mdr
Garn: baby uld fra dalegarn
Lager, rester elle nyindkøbt: rester
Vægt / meter: 65 g / 235 m
Strikket af garn købt før 2013: 3,795 kg
Strikket i alt i år 2013: 5,736 kg / 17,260 km

Ingen kommentarer:

Send en kommentar