søndag den 13. januar 2013

En veninde (er en) gave

En af de sidste dage af min juleferie i Danmark tog jeg lige et "smut" fra København til Klovborg i Jylland. Der bor nemlig min kære veninde, som jeg delte værelse med på efterskolen for efterhånden 8 år siden. Selvom vi jo ikke bor i samme land, så har vi holdt kontakten og har set hinanden hvert år.
Jeg havde strikket en hue med stjernemønster og hjemmelavet pels dusk som en gave til min kære veninde. Men på vejen hjem i toget kom jeg til at tænke på at det ikke kun var hende der havde fået en gave, jeg havde så sandelig også fået en stor gave i at få nogle timer sammen med hende!
Og det er også en gave at vi kan holde sammen efter så mange år med så stor afstand.

Veninder er guld værd!!

Faktaboks:
Lavet til: Min kære veninde fra efterskoletiden
Opskrift: stærkt inspireret af Gudrun og Gudrun, jeg har skrevet en opskrift her
Ændringer: jeg har strikket ribben højere og strikket stjernen lige efter ribben
Pinde: 7 og 8
Garn: Lett lopi
Lager, rester eller nyindkøbt: Islandslageret
Vægt/meter: 50 g / 100 m
Strik nummer i år: 2
Strikket i alt i år: 510 g / 1,020 km 


3 kommentarer:

  1. Hvor laver du altså nogle fede strikket ting. Din cardigan er så smuk, kan godt forstå du bliver teststrikkerjobbet.
    Det er en super ide med en hue. Jeg har rest garn nok til to, i henholdsvis Sirri og Leti lop.
    Ved du hvor man kan købe de fine "duske"?
    Klovborg, er ikke så langt fra mig, vi bruger af og til biografen;-)

    SvarSlet
  2. Skøn hue, din veninde er vel nok heldig.

    SvarSlet
  3. Hvor var det godt, at du gjorde mig opmærksom på din blog...sikke mange flotte ting du laver her. Den hue er da super fin...kunne sagtens finde på at strikke en til mig selv ;-)
    Veninder er guld værd...god aften ;-)

    SvarSlet