søndag den 11. november 2012

Stjernetrøje til mor

I skal da se mere strik med det samme, for jeg har nemlig nogle flere færdige projekter end dem jeg viste jer i går.

Denne stjernetrøje strikkede jeg til min mor på hendes 50 års fødselsdag.
Hun strikker selv, men det er jo altid dejligt at få en strikket gave, og på en eller anden måde synes jeg at man altid kommer sig selv sidst i rækken når det handler om at strikke til sig selv. Har I det også sådan?
Jeg synes at farverne klæder min mor rigtig godt, og hun blev også rigtig glad for den (hun har haft den på næsten hver dag siden, så ved man ihvertfald man har gjort et eller andet rigtigt) Hun vidste ikke at jeg havde strikket den til hende, så hun blev dejlig overrasket :)

"opskriften" er den sædvanlige, pind 7 og 8, garn létt lopi 300g/600m. Garnet havde jeg liggende fra en af Islands turene.
Knapperne har jeg selv lavet af fimo ler.

Strik i år:  7,630kg 7,100km

5 kommentarer:

  1. Den er rigtig flot! :) God idé med knapperne! Den skal jeg prøve på et tidspunkt! :)

    Det du nævner med, at man altid kommer sig selv sidst i rækken, kender jeg godt til! ;)

    SvarSlet
  2. Endnu en lækker trøje fra dine pinde; din mor er vel nok heldig, jeg kan da godt forstå, hun er glad for den

    SvarSlet
  3. Hvor er det nogle flotte farver du har sat sammen! Den ser rigtig 'saftig' ud.

    SvarSlet
  4. FLOT - og et fantastisk farvevalg - den bliver man glad af at kigge på :-D
    Kh Karen

    SvarSlet
  5. Hej
    Er det mulighed få/købe opskrift af stjernetrøjen sol csrdigan

    SvarSlet