fredag den 16. november 2012

Fluffy trøje med bobler på ærmerne

Apropos det med at sætte strik til sig selv i sidste række, så har jeg nu gjort det omvendte. Jeg har nemlig strikket en trøje til mig selv :)

For nogle uger siden var jeg til en strikkeaften som navia holdt i et shoppingcenter i Tórshavn (er det ikke ret fedt med en strikkeaften i et shoppingcenter??)
I forbindelse med strikkeugen som var i shopping centeret, var riiigtig mange smukke trøjer udstillet som havde været med i en strikkekonkurence som navia stod for. Flere af trøjerne som var med i udstillingen, er kommet ud som enkelt opskrift. 

Vi fik hver især 5 gratis strikkeopskrifter til strikkeaftenen, og vi lærte også nogle strikketekniker, bla hulmønster, fletmønster og bobler som var brugt til to af opskrifterne, bla den ene som jeg har strikket :)
I opskriften var der brugt navia uno og sandness mohair garn sammen, men jeg er ikke så vild med de farver der fås i navia uno (udover natur farver er det lysserød, rosa og mint).
Så jeg besluttede mig egentlig for bare at strikke en bluse til mig selv i mohair garn alene, da jeg faldt pladask for den dybe lilla farve. MEN, så var det at jeg kom i tanke om at jeg jo har noget smukt lilla blackhill højlandsgarn stående...
sådan ser den ud!
Jeg er virkelig glad for den. Det er let, blød (smuk) og varm.

Fakta: 
Opskriften er en enkeltopskrift fra navia
 Garnet er blackhill højlandsgarn (lager) og sandness silk mohair (nyindkøbt)
Kanterne er strikket på pind 5mm og selve trøjen er strikket med størrelse 12
Der er brugt 210 g / 650 m 
Dermed har jeg strikket 46 stykker strik i år fordelt på 7,840kg og 7,750km

3 kommentarer:

  1. wow den er flot.
    Både til hverdag og pænere brug. Meget vellykket.
    Fedt med sådan en strikkeaften.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  2. Ja, SMS kan den slags, det kunne vi lære lidt af her

    SvarSlet
  3. Hvor er den blevet flot, det er utroligt så meget du har strikket i år.

    SvarSlet