mandag den 30. april 2012

3x10 år

Så er den tredie trøje til mine 10 årige fætre færdig!

magen til de andre to, men nu med kongeblå kanter


Enten havde jeg forventet at bruge mindre garn til trøjerne, eller også troede jeg at jeg havde mere navia duo sort på spole. Ihvertfald kom jeg til at mangle sort, og navia har ikke flere sorte spoler lige nu, så jeg endte med at købe navia duo 50gr hvilket er en lille smule tykkere end navia duo på spoler, men jeg tror nu hverken at man kan se eller mærke det på trøjen.

Opskrift: Ingen
Lavet til: Min fætter
Garn: Navia duo strikket dobbelt
Købt, lager eller rester: Lager
Pinde: 4 og 6
Hot or not: Hot
Vægt/meter: 300g / 1.075m
Strik nummer i år: 13
Strikket i år: 3.480g / 5.970m 


Her ligger de så alle tre :)


Det har været rigtig sjovt at strikke trøjerne selvom jeg ved at det ikke lige er dét man ønsker sig når man bliver 10. Men for mig har det været særligt at strikke trøjerne til dem. Bla fordi de første trøjer jeg nogensinde strikkede helt selv var de to baby trøjer til mine bittesmå tvillinge fætre. Jeg var 13 år på det tidspunkt. De blev født cirka tre måneder for tidligt, så vi var allesammen meget nervøse for hvordan det skulle komme til at gå dem, og ovenud lykkelige da vi endelig, efter tre måneder på sygehus i Danmark fik dem hjem til Færøerne. Jeg havde nok undervurderet deres størrelse, for jeg havde jo kun hørt om hvor små de var, så de passede egentlig ikke trøjerne i særlig lang tid, men moren gemmer dem vist stadig i skabet :)
(behøver jeg at fortælle at jeg blev MEGET stolt da jeg blev spurgt om at være fadder??)

Nu når de blev 10 har vi virkelig kunne fejre at de ikke fejler noget som helst med er søde, raske velfungerende 10 årige drenge :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar