torsdag den 26. januar 2012

Tiden flyver jo afsted...

Sikke tiden går, hva?
Nu er Januar snart slut (sikke en lettelse!) og bloggen er blevet rigtig meget forsømt, undskyld for det.
Min energi her de sidste uger har været ret begrænset, så derfor har jeg ikke haft så meget energi til hverken blog eller strik.
Men lidt har der dog været overskud til, og jeg håber på at kunne vise jer det første færdige stykke strik i 2012 i morgen :)
Først lige et billede af trøjen til min storebror. Den blev færdig 1.januar, men det var først dagen før at trøjen skulle til DK at eg tog mig sammen til at sy de brune lapper på. Jeg synes at trøjen er lækker og at lapperne ser godt ud til den. Jeg er også ret tilfreds med måden lapperne er syet på... Da jeg tidligere har strikket trøjer der har haft lapper på, så har jeg kun strøget dem på, men det her giver en ekstra effekt.
Trøjen blev bestilt af min svigerinde som en gave til min storebror, og jeg har fået at vide at den passer perfekt :)
Og så til det projekt jeg strikker på lige nu.
Det er en trøje til Mr. J (endelig hans tur). Det er sirri garn 3 trådet, pind nummer 6 så det går hurtigt. eg er næsten kommet op til ærmegabet, og jeg starede for to dage siden!! 
Og SÅ skal jeg vise jer det her.... TA DA mit første Camomille sjal er godt på vej :) Det er blackhill højlanduld og farven hedder mørk rosenknop.

(Nåja, jeg har ikke vist jer det garn, så det får I lige også et billede af)
Garnet bestilte jeg da jeg var i Danmark, men det nåede ikke frem før jeg rejste hjem igen, så derfor er det kommet hjem med en-som-kender-en-som-kender-en metoden ;)
Blackhill højlandsuld fra garnudsalg. Farverne er viol og mørk rosenknop, og jeg har tænkt mig at strikke et camomille sjal af hver farve.

5 kommentarer:

  1. nu starter du med at skrive at du ikke har nået noget, hvorefter den ene efter den anden kreation ruller frem ;oD
    Flotte kreationer tilmed..
    Trøjen til din bror er rigtig vellykket, og mon ikke han bliver glad for den ? de andre ting også flotte.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  2. Skønne trøjer, du har kreeret - igen.
    Det er nogle flotte farver, du har fået hjem fra Garnudsalg (som jeg kun bor ca 5 km fra), og sjalerne er virkelig skønne at have på, så glæd dig, til de bliver færdige

    SvarSlet
  3. Sikke lækre trøjer til mændene!

    Og velkommen i Camomille-klubben. Jeg er sikker på at du bliver rigtig glad for sjalet.

    SvarSlet
  4. Hvis dette er "ikke at nå noget" så vil jeg nødig se, når du "når noget". Det er fine ting du er i gang med. Camomille er et fantastisk sjal, det bliver du glad for.

    SvarSlet
  5. Haha... Det er jo helt rigtigt Mona, det havde jeg ikke tænkt på. Jeg mente mere at der ikke er noget færdigt strik fra 2012 at vise frem endnu.

    Lydert: Ej hvor lækkert, så slipper du jo for fragt.... Hvor er lageret henne?

    Berit: Tak skal du have :) Ja jeg tror også at det bliver rigtig lækkert. Det er ihvertfald dejlig stort.

    Uldbegavet: Haha, ja jeg ser det nu at jeg har jo lavet noget alligevel :)
    Men de første en til to uger af året strikkede jeg ingenting. Og det er meget usædvanligt for mig.

    SvarSlet