søndag den 29. januar 2012

Første og andet færdige projekter i år! :)

Såh! Nu kan jeg endelig vise jer de første færdige projekter i 2012 :)

Det første projekt er en bodystocking til en lille pige der går i den vuggestue hvor jeg arbejder. Hendes mor arbejder på en anden stue, og da hun så mig strikke Sesilias bodystocking, så ønskede hun sig også en til sin dejlige datter. Jeg har haft en del problemer med at montere trykknapperne forneden, men nu har jeg endelig knækket koden og den er klar til at aflevere i morgen. Jeg glæder mig til at se den lille tøs have den på når hun bliver puslet i vuggestuen :)
Opskrift: Fra navia hæfte nummer 9
Ændringer: Størrelsen gik ikke så langt op, så jeg har strikket den lidt bredere og en del længere.
Lavet til: En dejlig lille pige i vuggestuen (salg)
Størrelse: 1,5 år
Garn: Navia uno
Købt eller fra lageret: Garn fra lageret
Pinde: nr 3,5
Vægt / meter: Den er våd lige nu, så jeg kan ikke veje den, men cirka 65g  / 455m  
Strik nummer i år: 1
Strikket i år (cirka): 65g / 455m


Det næste projekt er også noget jeg har strikket før... Nemlig en stjernetrøje i tøsefarver. Det er en der skrev til mig på facebook om jeg kunne strikke sådan en til hendes datter, og det ville jeg gerne :)
Opskrift: 
Lavet til: Salg
Størrelse: 4 år
Garn: Létt-lopi
Købt/på lager: Lager, købt på Island
Pinde: nr 4 og 5
Hot or Not: Hot. 
Vægt / meter: 165g  / 330m  
Strik nummer i år: 2
Strikket i år (cirka): 230g / 775m


Jeg synes at denne trøje er så kær. Miriam brugte den meget i juleferien, se her hvor kær hun er :*

Jeg håber at I allesammen går en god uge i møde.

6 kommentarer:

  1. Hvor er det nogle fine ting du har lavet. Trøjen er yndig. Det kan ikke have været nemt at sætte trykknapper i sådan en lille bodystocking, godt gået.

    SvarSlet
  2. Skønne ting du har fået strikket. Stjernetrøjen er bare så sød

    SvarSlet
  3. Den er god i de farver....elsker de stjerner!

    SvarSlet
  4. Hvor er den trøje altså bare virkelig smuk!

    SvarSlet
  5. Tak :) Jeg synes også at trøjen er ekstra sød i disse farver.

    SvarSlet
  6. Så har jeg lige vedhæftet et billede af knapperne som jeg har syet med symaskine.

    SvarSlet