lørdag den 12. november 2011

Babystrik

Så fik jeg lige afsluttet nogle projekter. Både et som jeg lige er startet på, men også 3 som har været i gang læænge...

Først til nyeste projekt: En baby bodystocking.
Den er supersød og meget lækker og tynd. Det er første gang jeg prøver opskriften, men den er bare så nem så nem. Til trods for at den både er nem og hurtig, så sidder den rigtig godt på barnet.
Garnet er 1-trådet navia og det er også første gang jeg strikker af det. Farven er ny, og jeg synes selv at den er meget sød.
Jeg er allerede gået i gang med at strikke en ny. Den skal være til Sesilia fordi hendes mor mente at sådan en kunne hun da godt bruge :)

Faktaboks:
Opskrift: Navia B9
Strørrelse: 3-6 måneder
Lavet til: en tidligere veninde der har fået en lille pige
Garn: Navia uno
Købt/på lager: Købt
Pinde: 3,5
Hot or Not: Hot! Så dejlig og blød. Og alle mødre siger at den sidder godt på de små.
Vægt / meter: 33g / 210m 
Strik nummer i år: 38
Strikket i år (cirka): 8.295g / 24.470m

Og så til de 3 projekter som har ligget nederst i strikkekurven længe. Det er tre baby undertrøjer i navia duo. Jeg ved ikke hvem de er til, men det er nu rigtig dejligt at de er færdige omsider.

Faktaboks:
Opskrift: to af dem er herfra og den med knapperne er herfra
Strørrelse: Lidt svært at sige, men tror at de små er str. 0-3mdr og den med knapper er omkring 6mdr
Lavet til: ?
Garn: Navia duo
Købt/på lager: Lager
Pinde: 3mm
Hot or Not: Okey. Jeg er meget bedre tilfreds med undertrøjen med knapper i. De to andre er jeg lidt i tvivl om hvordan de kommer til at sidde oppe ved skuldrene. Garnet er lidt tykt til formålet. Så jeg må nok bare sige at jeg er glad for at de er færdige, men det er ihvertfald ikke det jeg kaster mig først over en anden gang.
Men dog, når det er sagt, så er jeg aligevel sikker på at det er nogle lækre vinter undertrøjer.
Vægt / meter: 165g / 600m 
Strik nummer i år: 39, 40, 41
Strikket i år (cirka): 8.460g / 25.070m

2 kommentarer:

  1. Supersøde! Der er ikke noget som at strikke babytøj..

    Men jeg synes nu også det er hyggeligt, at begynde at strikke noget lidt større til min lille Jonathan.. :)


    http://sukkerknalden.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Hvor er det bare yndige ting du har fået lavet til babyerne.
    Især den lyserøde bodystocking. Nam nam.

    God week-end.

    Kh. Lis

    SvarSlet