onsdag den 29. juni 2011

Billeder fra højskole opholdet i april

Jeg kom til at tænke på at jeg aldrig har vist jer billeder af det jeg fik lavet på højskole opholdet i april. Så nu kommer der lidt af det jeg lavede...
Højskolen varede i 10 dage og vi var 17 deltagere i forskellige aldre, men alle med en eller anden psykisk lidelse. Ud over deltagerene var der hele tiden nogle af vores kontaktpersoner til stede også. To af mine veninder var der også, og vi havde det så hyggeligt sammen.
På programmet var der glasværksted, lerværksted, sløjdværksted, ture, krigsmuseum, cafe besøg, hyggeaftener, quiszer osv, osv. Og så kunne vi også gå i de forskellige værksteder i fritiden, og den mulighed lod jeg mig ikke pasere ;)

I alt fik jeg strikket en hel trøje til Mr. J som han bruger rigtig meget, og som sidder perfekt på ham, syet navn på 3 håndklæder som var gaver, lavet 6-7 halskæder, 6 par øreringe, en glas engel, husnummer, skål og ramme af ler.

Håndklæder til mine tre fadderbørn der alle blev 9 i april

Trøje til Mr. J

Husnummer af ler og brændt ala Raku

Ler skål der er brændt med Raku brænding
Billedramme af ler brændt med Raku brænding
Der står "Gummusa" skrevet i rammen, det betyder gudmors, og jeg har tænkt mig at have et billede af mine  8(!) fadderbørn i rammen.
Øreringe af glas

Dette var tænkt som en nøglering, men det fungerede ikke rigtigt... Men det virkede da at skrive navn ;)

4 af halskæderne jeg lavede

Og en engel i glas. Når den hænger op mod lyset skinner det rigtig smukt igennem den :)
Det var sådan cirka det, og jeg er faktist rigtig stolt af det jeg fik lavet. (Når jeg ser på jeres fine blogge, så synes lige pludselig ikke at det er så fint mere, men det er jo første gang at jeg har lavet glas og ler.....)

2 kommentarer:

  1. Lots of doylitt things :) I really want to have a go at glass and clay, but I don't know when I'll get the chance to.

    Keep on making! >:)

    SvarSlet